I - Genel

1- Doğal Sosyal Ve Toplumsal Farklılıklar

Lenin, "Marks, toplumun bireylerden oluşan mekanik bir agregat olduğu anlatımına son verdi" der(1). Gerçekten de toplum, ilk bakışta bireylerden oluşan bir birikim olarak gözükür. Bu, bir bakıma doğrudur da, ama sadece toplumun insanlardan oluştuğu, toplumun insanlar yığınından oluştuğu açısından doğrudur. Ne var ki bu kadarcık bir "değerlendirme" çok yüzeyseldir, çıplak gözle görülen bir gerçektir ve marksistler için toplumu böyle tanımlamanın hiçbir anlamı olamaz. Ama burjuva sosyologları için toplumun böyle bir tanımlanması, onların toplum olgusuna yaklaşımlarında önemli bir çıkış noktasını oluşturur. Çünkü burjuva sosyologları için birey, toplumun tahlili ve toplumda var olan sosyal farklılıkların belirlenmesi için esasa özgü olan birliktir, çıkış noktasıdır. Şöyle:

"Gözlemlerinde güya 'yaşayan şahsiyetlerden' hareket eden subjektivist sosyolog, gerçekte ise bu şahsiyetlere 'düşünceli olması ve gözü bir şeyde olması' atfıyla bakmayı rasyonel gözlem olarak görür"(2).

Diğer bir deyişle; şahsiyetin eylemi, burjuva sosyolog için toplumu tahlil etmeye yetebilmektedir veya şahsiyetin eylemi ön plana çıkartılmaktadır, sınıfsal bağından kopartılmaktadır.

Sovyet Devlet Hukuku - Sosyalist Hukuk - Sovyet Anayasası - Sovyet Demokrasisi - Proleter Demokrasi

I- Sovyet Devlet Hukuku - Sosyalist Hukuk

1- Sosyalist Hukukun Doğuşu

Sovyet hukukunun veya genel anlamda sosyalist hukukun doğuşu belli bir yasallığın kaçınılmaz sonucuydu. Bu yasallık, Ekim Devriminin zaferi ve bu zaferin sonucu olarak da proletarya diktatörlüğünün kurulmasıydı. Hukuk ve devlet arasında sıkı bir bağ vardır ve bu iki kavram sınıfsal karakter taşırlar. Bu hukuk ve devlet arasındaki birbirinden ayrılmayan bağlılık, Ekim Devrimi sürecinde bütün çıplaklığıyla ortaya çıkmıştı. İşçi sınıfı, sosyalist devrim sonucunda yeni tipte devleti; sosyalist devleti/ proletarya diktatörlüğünü kurmakla sorunun sadece bir yönünü çözümlemiş oluyordu. Sorunun ikinci yönü ise yeni hukukun; sosyalist hukukun devrimci yasallık/yaratılması ve geliştirilmesidir. Devrimci, sosyalist kazanımların korunması, normlaştırılması, geliştirilmesi ve pekiştirilmesi başka türlü olamaz. Öyleyse sosyalist hukuk yeni hukuktur, insanlık tarihinin tanıdığı en yüksek/gelişmiş hukuktur; devletsiz, sınıfsız topluma-komünist topluma geçişte tarihi olarak en son hukuk anlayışıdır.

Mao Zedung revizyonizmini reddetme mücadelesi öncellerimizin komünist niteliğe evrilmelerinde tayin edici bir dönemeci ifade ediyordu. Bu en azından ideolojik, teorik temel açısından böyleydi.

Öncellerimiz, MZD revizyonizmine karşı mücadeleyi, teorik mücadele kampanyası ve üzerlerindeki etkilere karşı mücadele çalışması ve dahası işçi sınıfına önderlik misyonunda başlı başına niteliksel değişme çabası olarak ele aldılar.

Ekim Devrimi 80. yıldönümünde, başta bu devrimin anavatanı Rusya olmak üzere bütün dünyada, şu son birkaç yıla göre, çok daha kitlesel, görkemli ve daha yaygın biçimde kutlandı. Moskova’da 200 bin kişinin Lenin ve Stalin posterlerini taşıyarak “Tüm iktidar sovyetlere” sloganlarını haykırmaları yeni Ekimlere, Rus halkının duyduğu özlemi dile getiriyordu. Benzer bir gösteride Leningrad’da 100 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Ayrıca birçok Rus şehrinde ve SSCB içinde yer almış kimi eski Sovyet Cumhuriyetlerinin bazı şehirlerinde, Ekim Devrimi’ni kutlamak amacıyla irili ufaklı onlarca gösteri yapıldı.

Perinçek ‘95 sonundan başlayan dönemi tahlil ederek sol maskeli burjuva stratejisini daha özgül ve güncel biçime uyarladı. Devrimci Cumhuriyet İçin Sol Güçbirliği İktidarı adını verdiği bu strateji, egemen sınıflar ve devletinin en geniş güçlü klikleriyle ve sosyal demokratlarla cephe ve iktidar birliğini vaaz edecek denli gerici bir karakter taşıyor.

Yenileştirilmiş üç dünyacılık olan Kuzey-Güney sözde teorisine dayanan bu strateji, işçi sınıfını ve emekçi halkları MGK arkasına bağlamayı öğütlüyor, esas alıyor. Bu temel hedef doğrultusunda başlıca politikalar öngörüyor ve dayanaklarını üretiyor.

Marksist Teori

Yaygın Süreli Yayın
Varyos Gazete Dergi adına Yazı İşleri Müdürü: Tülin Gür
Posta Çeki Hesap No: Varyos Gazete Dergi 17629956
Türkiye İş Bankası IBAN: TR 83 0006 0011 1220 4668 71

Bize Ulaşın

Yönetim Yeri: Aksaray Mah. Müezzin Sok. İlhan Apt. No: 12/1 D:7 Fatih/İSTANBUL
Tel: (0212) 529 15 94  Faks: (0212) 529 06 75
Web Sitesi: www.marksistteori5.org
E-posta: info@marksistteori.org
Twitter: @mt_dergi